keskiviikko 12. elokuuta 2009

Kadonnutta aikaa etsimässä

Mihin katosi kesän ihana joutilaisuus? Säilöttiinkö se hyvään talteen koulujen alkaessa? Huuhtoutuiko se helteiden mukana sadeviemäreihin? Jotain kummallista tällä viikolla on tapahtunut...




Ilmassa on syksyä. Kaunistakin kauniimpi hortensia kukkii ja minut on vallannut suunnaton lukuhimo. Selviä syksyn merkkejä.

Eilen luin Leena Krohnin Valeikkunan. Kerrankin olen ajoissa - Pihan Lukupiiriä ajatellen siis! Lempeää filosofiaa. Itse kirjailijakin on luvannut osallistua keskusteluun, joten pakkohan kirja oli lukea. Mielenkiintoinen viikonloppu tulossa!

***

Ensi kesänä ostan kameraani sen kukkaobjektiivin!

9 kommenttia:

Maria kirjoitti...

Niin. Saman huomasin minä. Taas on yksi kesä mennyt. Taas uusi syksy. Miten se menikään näin?

Hortensia on kaunis. Minä nautin kotipihalla syysleimun hehkusta.

vanamo kirjoitti...

Kauniita ja herkkia kuvia olet saanut nykyisellakin objektiivillasi:) Mukavaa viikonloppua!

Joana kirjoitti...

Meilläkin pihassa on leimuja, upeaa väriloistoa, syksyn voimakkaita värejä, todellakin hehkuvia!

Joana kirjoitti...

Kiitos Vanamo! Ja mukavaa viikonloppua!

melkoelli kirjoitti...

Ihania kuvia.
Minä haaveilen digijärkkäristä , mutta eipä taida nyt just kotiäidin budjetti venyä sellaisiin haaveisiin.
Niin, koulut on alkanu ja se on syksyn merkki. Sitkeästi minä kyllä vielä elän kesää: väitän että syyskuu on vasta ensimmäinen syksyn kuukausi. Näin saan kesän tuntumaan edes aavistuksen pitemmältä. ;)

Joana kirjoitti...

Totta, elokuu on vielä kesäkuu, vaikka lunta tulisi taivaalta ;).
Minulla on päähänpinttymä, etten käytä sukkia ennen syyskuuta ja sitten voikin aloittaa villasukkakauden.

Tänään oli ainakin tosi ihana kesäpäivä, onneksi!

Titta kirjoitti...

Ja tänään on kyllä niin kylmä, että ainakin jonkinlaiset sukat ovat mun mielestä tarpeen!

Voi, miten olet taas saanut kauniita kuvia! Tykkään kovasti!

kati kirjoitti...

Oih, haluan pihaani hortensioita, sillä huomasin viikonloppuna että meillä ei kuki tähän aikaan oikeastaan yhtään mikään, sillä leimuillakin on joku tauti. Kiitos kuvista.

Joana kirjoitti...

Syyshortensiat ovat syksyn syreenejä, valloittavan upeita pensaita, kannattaa kokeilla!